Mitt liv under högsommaren


Hej alla fina!


Juni har blivit den livligaste månaden efter karantänperiod slut (inte riktigt slut ändå). Det är många som har börjat ta deras sommar semester, dessutom är det skit varmt under den här sommaren. Jag blev svettig väldigt mycket och ibland kunde jag inte sova gott hela natten. Den fantastiska 30 grader är helt allvarlig! Min stämning blev alldeles blandat, då kände jag mig lite skyldig. Framför allt ville jag bara vara tacksam och frågade ingenting för vad som hände. Jag ska ta detta som en bra lektion i mitt liv. Här har jag samlat alla bilder och saker som hände under juni 2020.

Jag skulle flyga till Nederländerna för att jobba därifrån, men flyg schemat avbröts på grund av begränsningen att flyga under pandemin. Jag kunde fortfarande åka dit ändå, för min jobbresa var viktigt men inte så akut heller. Men tyvärr fanns det bara ett flygplan och ett schema som bekräftas från Stockholm till Amsterdam om dagen. I slutet var jag här hemma och jobba distans istället. Jag blev egentligen jätteglad för att inte åka dit eftersom jag kände mig väldigt nervös och orolig för att resa under pandemin.

Trots att jag jobbar hemifrån hela dagen mår jag mycket bättre eftersom sommaren äntligen är här. Alla växter växter och blommor på min balkong växer så vackert. Jag känner att mitt humör alltid är bättre när dagen är längre. När jag känner mig tråkigt hemma kan jag bara ta en promenad ute ett tag eller gå till balkongen sen kolla på alla växter.




En av de markerade dagarna i denna månad är för att fira midsommaren. Alla människorna är ute och umgås med familj eller vänner. Jag gjorde det också och jag hade den klassiska midsommar rätter t.ex. lax, skaldjur, och min favorit efterrätt, Jordgubbstårta. Alla dessa goda rätter kan dock öka min vikt, så jag måste träna väldigt ofta för att förlora allt fett i min kropp. Jag har lovat mig själv att hålla mig i form oavsett hur många gånger jag äter på en dag hahaa.



Juni har verkligen det varmaste vädret och det är på något sätt ansträngande att vara ute så länge. Därför tillbringar jag mest tiden inomhus i stället för att vara ute så länge. Dessutom solar jag inte eller simmar som andra människor. Vad jag gjorde hemma var oftast att rita och skapa många tavlor. Jag övade mycket på fritiden eftersom jag vill behärska det en dag eller i framtiden. Även om jag inte har planerat att göra det som ett heltidsjobb ännu, har jag alltid drömt att arbeta i en kreativ värld, där kan jag komma närmare arbetet med konst och dela min kreativitet. Om ni vill kolla mer på mina tavlor, kan du gärna se mitt instagram @lilla.sotnos




Comments

Popular posts from this blog